Strona Mirosława Dakowskiego
Odwiedza nas 26 gości
S T A R T arrow Społeczeństwo arrow Zdrówko 14 arrow Oszustwo Orange. Zgłoszenie awarii neostrady może cię dużo kosztować.
Monday 18 November 2019 07:19:02.28.
migawki
Diabeł do Rybaka z Watykanu: Teraz już tylko pachamamy, bałwany łowić będziesz"
 
W Y S Z U K I W A R K A
Oszustwo Orange. Zgłoszenie awarii neostrady może cię dużo kosztować. Drukuj Email
Wpisał: Jacek Bezeg   
19.12.2014.


Za: http://oszustwo.eu/archives/2927

Znacznie wzrosła ilość awarii neostrady. W dziwny sposób wiąże się to z niemożnością zgłoszenia awarii w inny sposób niż poprzez połączenie z kosztowną infolinią.
Zostały zlikwidowane – formalnie lub praktycznie – wszystkie kanały dostępu do serwisu, na którym można zgłosić awarię telefonu lub neostrady bez ponoszenia wysokich kosztów.

1. Zlikwidowana została możliwość czatu z doradcą

2. Na stronie Orange nigdzie nie można znaleźć zwykłego numeru stacjonarnego infolinii, podania takiego numeru odmawiają też pracownicy infolinii.

3. Maile wysłane na adres kontakt.TP@orange.com są często ignorowane

4. Formularz zgłoszeniowy na stronie Orange nie działa od wielu miesięcy. Wpisy zdenerwowanych internautów opisujące ten fakt na forach internetowych znaleźć można w sieci już z listopada 2012, czyli sprzed 3 miesięcy.

5. Jedynym kontaktem pozostaje kosztowne połączenie 801505505. Koszt usługi nie jest podany na stronie internetowej, lecz zaszyty w cenniku liczącym ponad 300 stron.

Nasza redakcja w ciągu ostatniego półrocza również miała 4 awarie telefonu i neostrady na łączu Orange (dawniej TP SA). Za każdym razem zmuszeni byliśmy wydać 10 do 15 złotych za rozmowę z biurem obsługi! Warto zauważyć, że samo przedarcie się przez automat do połączenia z konsultantem pochłania wiele czasu, a później telefon odbierany jest często po dłuższej chwili czekania. Połączenia z konsultantami zrywają się też czasem, co powoduje konieczność ponownego nawiązywania połączenia, przejścia procedur i tłumaczenia sprawy kolejnemu konsultantowi, najczęściej beznamiętnie wypytującemu nas o podstawowe, niemające żadnego znaczenia fakty i niesłuchającemu naszego skondensowanego przedstawienia sprawy, musimy kolejny raz mówić, czy restartowaliśmy modem, jak palą się kontrolki, etc.

Trudno traktować powyższe okoliczności inaczej niż jak świadomą procedurę naciągania klientów na wydatki. Konsultanci TP twierdzą, że infolinia 801 505 505 jest telefonem stacjonarnym, co jest kłamstwem, bo jest linią płatną – owszem, gdy dzwonimy z numeru stacjonarnego, cena za połączenie jest podobna jak za połączenie stacjonarne, ale gdy dzwonimy z komórki, a przecież właśnie tak robimy, zgłaszając awarie niedziałającego telefonu stacjonarnego, płacimy znacznie więcej.

Sam fakt, że linia w ogóle stała się płatna, jest skandaliczny, bo powoduje, że firma Orange może być zainteresowana mnożeniem awarii w celu osiągnięcia nieuzasadnionego zysku z procedury opisanej powyżej.

Podstawowa zasada dobrego obyczaju, zawsze dotąd stosowana przez operatorów telekomunikacyjnych, polegająca na bezpłatnej możliwości zgłoszenia awarii, została tym samym odwrócona: zgłoszenie awarii przez klienta stało się dodatkowym sposobem zarobku. Wszystkie opisane zjawiska nastąpiły po rebrandingu i zamianie marki Telekomunikacja Polska na markę Orange.

Niestety, w chwili, gdy nasz kraj zamiast zamienić się w drugą Irlandię, zamienia się w drugą Sycylię, tego typu praktyki grożą nam na każdym kroku – warto kontrolować wszystkie swoje wydatki i co miesiąc przeglądać wyciągi z konta i karty kredytowej, sprawdzając, czy wszystkie usługi, z których korzystamy, niespodziewanie nie uległy zmianie bez powiadamiania nas o tym fakcie.

(4.03.2013)

Aktualizacja:
W sierpniu 2013 r. sprawdziliśmy stan rzeczy – sytuacja nie uległa zmianie, poza tym, że formularz na stronie Orange zaczął działać. W przypadku awarii internetu zda się to psu na budę…
Bezpłatna infolinia 9595 nadal nie przyjmuje zgłoszeń awarii, kierując do płatnej infolinii 801505505.

Czytaj też: Ciąg dalszy skandalu z infolinią Orange. UKE umywa ręce.


 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Top! Top!

Nasza strona korzysta z plikow cookies w celu gromadzenia anonimowych statystyk, jesli nie blokujesz tych plikow, to zgadzasz sie na ich uzycie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia. Mozesz samodzielnie zarzadzac plikami cookies w ustawieniach przegladarki.