Strona Mirosława Dakowskiego
Odwiedza nas 42 gości
S T A R T arrow O POLSKĘ arrow rząd PiS arrow Czemu Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej blokuje transport rzeczny??
Friday 20 September 2019 20:49:38.27.
W Y S Z U K I W A R K A
Czemu Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej blokuje transport rzeczny?? Drukuj Email
Wpisał: Jacek Bezeg   
27.09.2017.

Czemu Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej blokuje transport rzeczny??



List do Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

Jacek Bezeg

http://www.wyszperane.info/2017/09/24/list-do-ministra-gospodarki-morskiej-i-zeglugi-srodladowej/



Pragnę zwrócić uwagę Pana na sprawę, a właściwie pakiet spraw leżących wewnątrz Pańskiego ministerstwa, a jak mi się wydaje całkowicie zaniedbanych, czy wręcz zapomnianych. Fakt tego zaniedbania z powodu swej oczywistości wydaje się czymś wręcz kuriozalnym.

Dwa nasze największe zespoły portów leżą w ujściach naszych dwóch największych rzek. Można nawet powiedzieć, że dzięki tym rzekom zaistniały, rozwinęły się i wzrosły.

Pomimo to, pomimo zalet transportu wodnego, których opisywanie w liście do Pana byłoby wysoce niestosowne, mamy do czynienia z dziwną sytuacją.

Mianowicie ani kierownictwa tych zespołów portowych, ani projektanci nowych baz przeładunkowych i terminali, po prostu nikt nie bierze pod uwagę istniejącej ciągle żeglugi śródlądowej, ani też jej potencjalnych możliwości gdyby wróciła ona do poprzedniego stanu, że o rozwoju nie wspomnę. Porty, portowcy i portów projektanci chcą mieć linie kolejowe, drogi, nawet lotniska, ale o śródlądowych drogach wodnych nie myślą, nie pragną i ich nie planują. Często buduje się tak, że doprowadzenie do portu drogi śródlądowej będzie bardzo trudne. Przykładem tego jest terminal kontenerowy planowany w Świnoujściu.

A przecież to naturalne, że te towary, które przypłynęły morzem nic nie stracą wiezione rzekami i kanałami. Wiezienie ich w głąb lądu koleją czy autem powinno mieć miejsce tylko wtedy gdy nie można inaczej, a nie jako zasada. Zasada powinna być inna, że port kończy się 1000 kilometrów od morza. Tak ponoć powiadają niektórzy myślący bardzo ekonomicznie. Żeby jeszcze wrócić do ładunków. Towary mające wyruszyć w świat morzem również powinny do portu przybyć jak najtaniej, naj-ekologiczniej, jak najmniej utrudniając życie mieszkańcom kraju, czyli śródlądową drogą wodną. Chyba, że koniecznie trzeba inaczej.

Dobrze rozwinięta sieć takich dróg jest więc naturalnym korzeniem łączącym porty z krajem. Jej sprawne funkcjonowanie jest ich żywotnym interesem.

Mam nadzieję, że leży w Pańskich możliwościach wyprostowanie wyżej opisanej nienaturalnej sytuacji.

Z poważaniem Jacek Bezeg

Tekst  wzięty  z  http://takdlaodry.pl/list-do-ministra-gospodarki-morskiej-i-zeglugi-srodladowej/

Zmieniony ( 27.09.2017. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Top! Top!

Nasza strona korzysta z plikow cookies w celu gromadzenia anonimowych statystyk, jesli nie blokujesz tych plikow, to zgadzasz sie na ich uzycie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia. Mozesz samodzielnie zarzadzac plikami cookies w ustawieniach przegladarki.