Strona Mirosława Dakowskiego
Odwiedza nas 106 gości
S T A R T arrow Społeczeństwo arrow ZDROWIE 19+ arrow Dwugodzinna "dawka" natury znacznie poprawia i wzmacnia zdrowie.
Wednesday 02 December 2020 13:16:55.31.
migawki
 

12.12.2020 Dzień wielkiej modlitw różańcowej za Polskę – procesje różańcowe w naszych parafiach.

Wezwanie do postu i modlitwy w czasie Adwentu 2020 roku

Ci niby-rządzący - prezes, premier [nie liczmy dokooptowanych urzędników, jak Niedzielski itp.] w panice miotają się, zachowują się jak przerażeni idioci czy wariaci podczas pożaru na strychu, gdy schody już się spaliły. Piszą o tym nawet ich sojusznicy. Kto wie, co - czy kto - ich tak przeraża? [proszę o krótkie sugestie, ale bez sloganów].

=================

Połajanki w łże-prawicy: - W negocjacjach nie można być, za przeproszeniem, "miękiszonem", trzeba być twardym, trzeba potrafić dbać o interesy własnego kraju, Polski - mówił Ziobro w kontekście prowadzonych przez premiera Morawieckiego negocjacji wokół budżetu UE i mechanizmu praworządności.

 
W Y S Z U K I W A R K A
Dwugodzinna "dawka" natury znacznie poprawia i wzmacnia zdrowie. Drukuj Email
Wpisał: dr Mathew White   
21.12.2019.

Dwugodzinna "dawka" natury znacznie poprawia i wzmacnia zdrowie.

Interesujące wyniki badań

 https://dobrewiadomosci.net.pl/34362-dwugodzinna-dawka-natury-znacznie-poprawia-i-wzmacnia-nasze-zdrowie-interesujace-wyniki-badan/



Badania sugerują, że dwugodzinna „dawka” kontaktu z naturą, znacząco poprawia nasze zdrowie i samopoczucie, nawet jeśli tylko siedzisz i cieszysz się spokojem, nie robiąc nic specjalnego.

Dobrze znane są korzyści dla zdrowia fizycznego i psychicznego, wynikające z czasu spędzanego w parkach, lasach czy na plaży. Nowe badania przeprowadzane w tej kwestii koncentrują się jednak na tym ile konkretnie czasu potrzeba do uzyskania jakiegoś widocznego efektu. Jeśli zostanie to potwierdzone w kolejnych badaniach, dwugodzinna “dawka” natury będzie mogła dołączyć jako oficjalna porada zdrowotna do “150 minut ćwiczeń tygodniowo” i porady dotyczącej żywienia – “5 warzyw i owoców każdego dnia”.

Odkrycie opiera się na wywiadach z 20 000 osób w Anglii, na temat ich aktywności w minionym tygodniu. Spośród tych, którzy spędzili niewiele czasu lub nie spędzili czasu na łonie natury, jedna czwarta zgłosiła słabe zdrowie, a prawie połowa powiedziała, że ​​nie są zadowoleni ze swojego życia, co jest standardową miarą dobrobytu.

Dla kontrastu, tylko jedna siódma z tych, którzy spędzili przynajmniej dwie godziny na łonie natury, powiedziała, że ​​ich zdrowie jest słabe, a jedna trzecia, że nie jest zadowolona ze swojego życia.

To, co nas naprawdę zaskoczyło, to fakt, że odnosi się to do niemal każdej grupy, o której moglibyśmy pomyśleć” – powiedział dr Mathew White z University of Exeter Medical School, który prowadził badania. Korzyści płynące z dwugodzinnej “dawki” natury były takie same dla młodych i starych, bogatych i biednych, mieszkańców miast i wsi. Dotyczyło to również osób z długotrwałymi chorobami i niepełnosprawnością, powiedział White. Wyjście na łono natury wydaje się, więc dobre dla wszystkich. Nie muszą to być ćwiczenia fizyczne – może to być po prostu zwyczajne siedzenie na ławce”.

Naukowcy byli również zaskoczeni tym, że nie ma znaczenia, czy dwie godziny w przyrodzie zostały wyrobione za jednym razem, czy w serii krótszych wizyt. Nie miało znaczenia też, czy ludzie poszli do parku miejskiego, do lasu czy na plażę. Profesor Helen Stokes-Lampard, przewodnicząca Royal College of General Practitioners, powiedziała: „To fascynujące widzieć taki związek pomiędzy ekspozycją na przyrodę, a lepszym zdrowiem i dobrym samopoczuciem.” Badania te stanowią mocny argument za tym, żeby wyjść z domu i spędzić trochę czasu w środowisku naturalnym.

Badania, opublikowane w czasopiśmie Scientific Reports, wykorzystały dane z ankiety przeprowadzonej przez Natural England, największego na świecie badania gromadzącego dane na temat cotygodniowego kontaktu ludzi ze światem przyrody. Badania nie obejmowały czasu, który ludzie spędzali [pracując md] w swoich ogrodach. White powiedział, że połowa ludzi uważała swoje ogrody bardziej za przykry obowiązek, niż za potencjalną chwilę przyjemności i relaksu.

Dwie godziny były progiem koniecznym do uzyskania pozytywnych skutków: spędzanie większej ilości czasu na łonie natury nie wniosło żadnych dodatkowych korzyści. „Ciągle jestem zaskoczony wielkością efektu” – powiedział White. Poprawa stanu zdrowia była taka sama, jak w poprzednich badaniach, w których poprawa wynikała z przyjmowania zalecanej aktywności fizycznej czy życia w zamożniejszych dzielnicach, w porównaniu z życiem w biedniejszych obszarach. Celem badania nie było  dowiedzenie się, dlaczego bycie w naturze jest tak bardzo korzystne, ale White twierdzi, że kluczem może być w tej kwestii poczucie spokoju: „Większość ludzi znajduje się pod ciągłą presją. Udaj się, więc w jakieś naturalne otoczenie gdzie jest cicho, relaksująco i gdzie będziesz mieć czas na przemyślenie pewnych spraw.” 

 Źródło: www.theguardian.com Tłumaczenie: Joanna MM


Zmieniony ( 21.12.2019. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Top! Top!

Nasza strona korzysta z plikow cookies w celu gromadzenia anonimowych statystyk, jesli nie blokujesz tych plikow, to zgadzasz sie na ich uzycie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia. Mozesz samodzielnie zarzadzac plikami cookies w ustawieniach przegladarki.