Trzy fakty o istocie rozporządzenia Ministra Zdrowia | |
Wpisał: Dr Jacek J. Nowak | |
23.12.2019. | |
Trzy fakty o istocie rozporządzenia Ministra Zdrowia Zadałem sobie pytanie: „Co jest nie tak z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia podwyższającego dopuszczalne poziomy pól elektromagnetycznych?” Odpowiedziałem na to pytanie na posiedzeniu Parlamentarnego Zespołu zestawiając trzy Fakty w poniższej prezentacji. FAKTY dotyczące Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 grudnia 2019 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów pól elektromagnetycznych Dr Jacek J. Nowak, emerytowany profesor Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego w Warszawie na posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Cyberbezpieczeństwa Dzieci, Sejm, 20 grudnia 2019 ===================== FAKT 1 Minister i Ministerstwo Zdrowia to instytucja państwowa powołana do ochrony zdrowia obywateli FAKT 2 Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) poprzez swoją Międzynarodową Agencję Badań nad Rakiem (IARC) uznała w 2011 pola elektromagnetyczne o częstotliwościach radiowych (a takich głównie dotyczy Rozporządzenie) za możliwy czynnik rakotwórczy dla ludzi (grupa 2B, razem z ołowiem i DDT). FAKT 3 Minister Zdrowia zdecydował o wielokrotnym zwiększeniu dotychczasowych dopuszczalnych poziomów pól elektromagnetycznych (w szczególności, dla wyższych częstotliwości 100-krotne zwiększenie gęstości mocy, tj. z 0,1 do 10 W/m2) FAKT 3 c. d. Czyli Minister Zdrowia (tak!) zdecydował o wielokrotnym zwiększeniu poziomów możliwego czynnika rakotwórczego dla ludzi, i to dla terenów przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową i miejsc dostępnych dla ludności Znacznie szerszą i druzgocącą krytykę tego rozporządzenia przeprowadzili naukowcy na wspomnianym posiedzeniu Parlamentarnego Zespołu ds. Cyberbezpieczeństwa Dzieci, Sejm, 20 grudnia 2019 – relacja na https://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/transmisje.xsp?unid=6F3A8E2CBFB1D267C12584C7002B7AC1# |
|
Zmieniony ( 23.12.2019. ) |