Przepis na zwiększenie popytu i zainteresowania szczepionkami
Wpisał: Glen Nowak   
28.09.2020.

Przepis na zwiększenie popytu i zainteresowania szczepionkami przeciw grypie – Glen Nowak

Kwi 28, 2020 | Marketing | https://pubmedinfo.org/2020/04/28/przepis-na-zwiekszenie-popytu-i-zainteresowania-szczepionkami-przeciw-grypie



Planning for the 2004-05 Influenza Vaccination Season: A Communication Situation Analysis – dr Glen Nowak



Przepis na zwiększenie popytu i zainteresowania szczepionkami przeciw grypie

 

Wiele osób uważa, że ​​instytucje ds. zdrowia publicznego nie stosują propagandowych sztuczek i zarządzania percepcją.

Jest początek wieku XXI. Dopiero co mieliśmy do czynienia z epidemią SARS w Chinach a wcześniej wybuchła dość bolesna dla przemysłu szczepionkowego afera MMR spowodowana wystąpieniem Dr Wakefielda.

Od kilku lat trwa afera z tiomersalem. Już wiadomo jak takie wystąpienia mogą wpływać na opinię publiczną. Teraz szukamy sposobów jak wzbudzić popyt na szczepienia. Wyobraźcie sobie, że siedzicie na szkoleniu dla lekarzy. Zaraz będzie kolejny wykład a na nim podana recepta na sukces, o taka właśnie jak zaprezentowana tutaj.

Transkrypt debaty: Szczepienia dzieci a zdrowie publiczne w świetle danych epidemiologicznych
Szczepienia przeciwko grypie i perswazja – dr Jeffrey Benabio
Zarządzanie widmami: Jaka ilość literatury medycznej jest kształtowana za kulisami przez przemysł farmaceutyczny? – dr Sergio Sismondo
Szczepionkowa pokrętna logika – Mike Adams

Siedmiostopniowa technika generowania zainteresowania i popytu na szczepionki przeciw grypie lub przeciw jakiejkolwiek innej chorobie.

Przepis na zwiększenie popytu i zainteresowania szczepionkami przeciw grypie

 

1. Naturalnie sezonowe pojawienie się grypy zaczyna być wiązane z rozpoczęciem „sezonu na szczepienia” (ponieważ wtedy najłatwiej ludzie mogą podjąć działania)

2. Dominujący szczep i/lub początkowe przypadki choroby należy:
Powiązać z ciężkim przebiegiem choroby i/lub jej skutkami.
Podkreślić występowanie wśród osób, u których grypa nie jest ogólnie postrzegana jako powodująca poważne komplikacje (np. dzieci, zdrowi dorośli, zdrowi seniorzy).
– Przypadki zachorowań należy odnaleźć i poinformować o nich w miastach i społecznościach skupionych blisko mediów głównego nurtu (np. codzienne gazety, główne stacje telewizyjne).

3. Następnie o zaobserwowanych przypadkach zachorowań eksperci medyczni i instytucje ds. zdrowia publicznego (np. za pośrednictwem mediów) wyrażają obawy i alarmują (i przewidują tragiczne skutki) – oraz  nawołują do szczepienia przeciwko grypie.

4. Połączenie „2” i „3” skutkuje:
A. Znaczącym zainteresowaniem i uwagą mediów
B. Osadzenie sezonu grypowego w kategoriach, które motywują do zachowania (np. jako „bardzo dotkliwego”, „poważniejszy niż w poprzednich latach lub zeszłego roku”, „śmiertelne”)

5. Ciągłe doniesienia (np. od urzędników służby zdrowia i mediów), że grypa powoduje ciężką chorobę i/lub wpływa na wiele osób – pomagając we wzmocnieniu postrzegania, że wiele osób jest podatnych na poważny przypadek grypy.

6. Widoczne/namacalne przykłady ciężkiego przebiegu choroby (np. zdjęcia dzieci, rodziny osób dotkniętych chorobą, które się zgłaszają) i ludzi, którzy zostali zaszczepieni (pierwsze przykłady motywują do szczepienia, drugie wzmacniają tę potrzebę)

7. Odnoszenie się do pandemii oraz dyskusje na temat grypy pandemicznej – wraz z ciągłym odwoływaniem się do znaczenia szczepień w tym aspekcie.

 

Rezultaty wyżej opisanych technik



• Spora część zapotrzebowania konsumentów na szczepienia przeciw grypie zależy od rzeczy, których nie możemy kontrolować (np. czas, stopień nasilenia, zasięg, czas trwania choroby i skutki choroby).
• W związku z powyższym zapotrzebowanie/popyt na szczepienia, szczególnie wśród osób, które rutynowo nie szczepią się przeciw grypie co roku, jest związany z rosnącą troską, niepokojem i zmartwieniem. Na przykład:
Percepcja/postrzeganie lub wrażenie, że wiele osób zachoruje;
Percepcja lub wrażenie, że wiele osób ciężko przechodzi chorobę;
Percepcja lub wrażenie podatności na zarażanie się oraz możliwość doświadczenia ciężkiej choroby.

 

Na potrzeby wzbudzania popytu na szczepionki rozróżnia się trzy prawdopodobne segmenty populacji

 Trzy prawdopodobne segmenty populacji

 Osoby, które rutynowo otrzymują coroczne szczepienia przeciw grypie, w tym te, które zalecamy:
–to głównie osoby mające 65 lat i starsze
–szczepiące się przede wszystkim w okresie wrzesień-listopad

Osoby, które czasami otrzymują coroczne szczepienia przeciw grypie, w tym te, które zalecamy:
– Zainteresowanie jest często uzależnione od postrzegania ciężkości szczepu, prawdopodobieństwa że ta osoba lub ktoś, kogo znają, zarazi się nim.
–Przychodzą na szczepienia w okresie późniejszym (listopad, początek grudnia)

Osoby, które decydują się nie szczepić przeciwko grypie, w tym te, którym zalecamy się zaszczepić:
–Odwrotnie proporcjonalnie do wieku (np. najprawdopodobniej 18–49 lat)
–Osoby starsze, często opierające się na silnych przekonaniach/przeświadczeniach

 Wyzwania związane z komunikacją o szczepieniach przeciwko grypie

 Osoby z którymi najłatwiej jest się skutecznie komunikować znajdują się w segmencie nr1, ale one już są przekonane o wartości i zaletach corocznych szczepień przeciw grypie.
• Skuteczny wpływ na zmianę przekonań ludzi z segmentów nr2 i nr3 do zmiany stosunku do szczepień jest dość trudny, np. są bardziej sceptyczni co do konsekwencji grypy, potrzeby i korzyści ze szczepień, skuteczności szczepionki przeciw grypie itp. i często pozostają przy swoich przekonaniach.
• Osiągnięcie i utrzymanie zainteresowania opinii publicznej oraz mediów szóstą lub siódmą wiodącą przyczyną śmierci (czyli odciągnięcie od najważniejszych powodów).
• Skuteczne rozwiewanie obaw rodziców dotyczących a) liczby i terminu szczepień oraz b) tiomersalu
• Niektóre elementy sukcesu (tj. większe zapotrzebowanie/popyt na szczepionkę przeciw grypie) wynikają z opowieści medialnych i wiadomości, które tworzą motywujące (tj. wysokie) poziomy zaniepokojenia i lęku przed grypą.
• Wywoływanie/indukowanie zmartwień, niepokoju i troski u ludzi powoduje szereg problemów i stwarza wiele dylematów wśród pracowników służby zdrowia.

 

Najprawdopodobniej straszenie rodziców o przerażających konsekwencjach nieszczepienia swoich dzieci będzie częścią kampanii. Do tego zadania idealnie nadaje się meningokokowe zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych.”



Zmieniony ( 28.09.2020. )