Przepis na zwiększenie popytu i zainteresowania szczepionkami | |
Wpisał: Glen Nowak | |
28.09.2020. | |
Przepis na zwiększenie popytu i zainteresowania szczepionkami przeciw grypie – Glen NowakKwi 28, 2020 | Marketing | https://pubmedinfo.org/2020/04/28/przepis-na-zwiekszenie-popytu-i-zainteresowania-szczepionkami-przeciw-grypie
Wiele osób uważa, że instytucje ds. zdrowia publicznego nie stosują propagandowych sztuczek i zarządzania percepcją. Jest początek wieku XXI. Dopiero co mieliśmy do czynienia z epidemią SARS w Chinach a wcześniej wybuchła dość bolesna dla przemysłu szczepionkowego afera MMR spowodowana wystąpieniem Dr Wakefielda. Od kilku lat trwa afera z tiomersalem. Już wiadomo jak takie wystąpienia mogą wpływać na opinię publiczną. Teraz szukamy sposobów jak wzbudzić popyt na szczepienia. Wyobraźcie sobie, że siedzicie na szkoleniu dla lekarzy. Zaraz będzie kolejny wykład a na nim podana recepta na sukces, o taka właśnie jak zaprezentowana tutaj. Siedmiostopniowa technika generowania zainteresowania i popytu na szczepionki przeciw grypie lub przeciw jakiejkolwiek innej chorobie. Przepis na zwiększenie popytu i zainteresowania szczepionkami przeciw grypie
1. Naturalnie sezonowe pojawienie się grypy zaczyna być wiązane z rozpoczęciem „sezonu na szczepienia” (ponieważ wtedy najłatwiej ludzie mogą podjąć działania) 2. Dominujący szczep i/lub początkowe przypadki choroby należy: 3. Następnie o zaobserwowanych przypadkach zachorowań eksperci medyczni i instytucje ds. zdrowia publicznego (np. za pośrednictwem mediów) wyrażają obawy i alarmują (i przewidują tragiczne skutki) – oraz nawołują do szczepienia przeciwko grypie. 4. Połączenie „2” i „3” skutkuje: 5. Ciągłe doniesienia (np. od urzędników służby zdrowia i mediów), że grypa powoduje ciężką chorobę i/lub wpływa na wiele osób – pomagając we wzmocnieniu postrzegania, że wiele osób jest podatnych na poważny przypadek grypy. 6. Widoczne/namacalne przykłady ciężkiego przebiegu choroby (np. zdjęcia dzieci, rodziny osób dotkniętych chorobą, które się zgłaszają) i ludzi, którzy zostali zaszczepieni (pierwsze przykłady motywują do szczepienia, drugie wzmacniają tę potrzebę) 7. Odnoszenie się do pandemii oraz dyskusje na temat grypy pandemicznej – wraz z ciągłym odwoływaniem się do znaczenia szczepień w tym aspekcie.
Rezultaty wyżej opisanych technik
Na potrzeby wzbudzania popytu na szczepionki rozróżnia się trzy prawdopodobne segmenty populacji Trzy prawdopodobne segmenty populacji • Osoby, które rutynowo otrzymują coroczne szczepienia przeciw grypie, w tym te, które zalecamy: • Osoby, które czasami otrzymują coroczne szczepienia przeciw grypie, w tym te, które zalecamy: • Osoby, które decydują się nie szczepić przeciwko grypie, w tym te, którym zalecamy się zaszczepić: Wyzwania związane z komunikacją o szczepieniach przeciwko grypie • Osoby z którymi najłatwiej jest się skutecznie komunikować znajdują się w segmencie nr1, ale one już są przekonane o wartości i zaletach corocznych szczepień przeciw grypie.
„Najprawdopodobniej straszenie rodziców o przerażających konsekwencjach nieszczepienia swoich dzieci będzie częścią kampanii. Do tego zadania idealnie nadaje się meningokokowe zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych.”
|
|
Zmieniony ( 28.09.2020. ) |