Jak specjaliści od marketingu weszli w świat farmacji. Psychologiczny plan przezwyciężenia "wahań".
Wpisał: AlterCabrio   
02.07.2021.

 

 

Jak specjaliści od marketingu weszli w świat farmacji.

Psychologiczny plan przezwyciężenia „wahań”.


AlterCabrio https://www.ekspedyt.org/2021/07/02/psychologiczny-plan-przezwyciezenia-wahan/



Przezwyciężenie niezdecydowania, zwlekania czy odrzucania szczepionki przeciw COVID-19” jest „największym wyzwaniem w komunikacji marketingowej naszych czasów” – stwierdzono niedawno w artykule na stronie Światowego Forum Ekonomicznego (WEF).

− ∗ −

W menu na dziś danie… psychologiczne. A konkretnie o tym jak specjaliści od marketingu weszli w świat farmacji. Artykuł w zarysie omawia mechanizmy stojące za codzienną promocją szczepień, której doświadczamy przede wszystkim w mediach. Warto zapoznać się z tymi technikami, aby wiedzieć, że to z czym mamy do czynienia, niekoniecznie jest przypadkiem lub ‘lokalną specyfiką’.

Zapraszam do lektury.

____________________________***_____________________________

Światowe Forum Ekonomiczne proponuje psychologiczny plan przezwyciężenia „wahania się wobec szczepień”

Naukowcy chcą wykorzystać psychologię do promowania szczepionek, zwracając uwagę na to, jak klienci podejmują decyzje w procesie myślenia, odczuwania i podejmowania działań.

„Przezwyciężenie niezdecydowania, zwlekania czy odrzucania szczepionki przeciw COVID-19” jest „największym wyzwaniem w komunikacji marketingowej naszych czasów” – stwierdzono niedawno w artykule na stronie Światowego Forum Ekonomicznego (WEF).

Autorami artykułu jest trzech profesjonalistów w dziedzinie marketingu: Rohit Deshpandé, profesor marketingu Sebastiana S. Kresge w Harvard’s Business School, Ofer Mintz z Politechniki w Sydney oraz Imram Currim, profesor marketingu w Paul Merage School of Business na Uniwersytecie Kalifornijskim w Irvine.

Grupa przeprowadziła badania nad sposobem zwalczania tego, co opisali jako „problem popytu” na szczepionki COVID, przy podaży przewyższającej popyt. To skłoniło ich by zasugerować „tworzenie i wdrażanie takich rozwiązań w celu informowania, nakłaniania i przekonywania segmentów klientów do działania. Wierzymy, że tego rodzaju podejście może również wzmocnić działania komunikacyjne dotyczące szczepionek COVID-19”.

Naukowcy chcą wykorzystać psychologię do promowania szczepionek, zwracając uwagę na to, jak klienci podejmują decyzje w procesie myślenia, odczuwania i podejmowania działań. Cały proces jest replikowany [odbywa się w ten sam sposób], gdy dana osoba ma podjąć decyzję o przyjęciu szczepienia przeciw COVID-19, zadeklarowali autorzy.

Chociaż nacisk kładziono na promowanie trzeciej części tego procesu – „działania” lub samego szczepienia – grupa ubolewała nad faktem, że nadal potrzeba dużo pracy, aby rzeczywiście przekonać tych, których określa się jako „populację osób odwlekających, niezdecydowanych i odrzucających szczepienia”.

Aby przekonać tę część populacji „musimy skupić się na etapach podejmowania decyzji w myśleniu i odczuwaniu” – deklarowali eksperci ds. marketingu.

W związku z tym Deshpande, Mintz i Currim opracowali trzy zalecenia „w celu wyeliminowania wahań wobec szczepień”.

Wiedza i dezinformacja

Trzej autorzy wezwali do kampanii przeciwko „dezinformacji” o szczepionkach, wyjaśniając, jak zareagować na to, w jaki sposób ludzie myślą o szczepionce. Zauważając, że wielu, którzy wahali się co do szczepionki, uważało, że była ona przygotowana „pośpiesznie, z niedoszacowanymi skutkami ubocznymi”, grupa zasugerowała politykę bezpośredniej konfrontacji z takimi ludźmi.

„Mogą to rozwiązać lokalni liderzy, którzy aktywnie docierają do sceptyków i edukują ich za pośrednictwem mediów, takich jak rozmowy telefoniczne, poczta bezpośrednia, telewizja, billboardy i kanały cyfrowe”.

Samo to nie zostało jednak uznane za wystarczające: wezwano do „bardziej asertywnego podejścia” w walce z tak zwaną „dezinformacją o szczepionkach, w szczególności w mediach społecznościowych”. Aby to osiągnąć, należy zapewnić „szkolenie i finansowanie”, aby pomóc pracownikom medycznym lub grupom non-profit.

Wojna emocji

Ci, którzy opierali się szczepieniom, wyrażają silne emocje sprzeciwu, stwierdzili trzej autorzy, a w związku z tym „korzystanie ze źródeł informacji, którym ufają ci ludzie, może poprawić ich odczucia wobec szczepionki”.

W tym kontekście WEF wymienił „usługodawców medycznych, przywódców politycznych i religijnych”, ale również podkreślił znaczenie „społeczności” [communities].

Wszyscy trzej autorzy zasugerowali formę podsycania emocjonalnego strachu przeciwko „sceptykom szczepionkowym”. „Innym sposobem na poprawę odczuć sceptyków szczepionkowych jest granie na ‘strach przed utratą’ (FOMO), zarówno społecznie, jak i ekonomicznie” – napisała grupa.

Nieustanna promocja szczepionki

Ostatni krok dotyczy praktycznej dostępności szczepionki, a autorzy przedstawili szereg sugestii w tym zakresie.

„Zachęty mogą działać” – napisali. Firmy i władze stanowe mogłyby uruchomić program zachęt do szczepień, „zapewniając płatny urlop, darmowe produkty i loterie”.

Niektóre z sugestii WEF zostały już wdrożone w wielu państwach. Gubernator Nowego Jorku Andrew Cuomo (Dem) zaoferował darmowy kupon na loterię „szczepionka i zdrapka” z pulą wygranych w wysokości 5 milionów dolarów. Kupony zwykle kosztują 20 dolarów.

Republikański gubernator Ohio Mike DeWine zaoferował mieszkańcom swojego stanu szansę na wygranie 1 miliona dolarów za zgłoszenie się do szczepienia na COVID, podczas gdy mieszkańcy Zachodniej Wirginii poniżej 35 roku życia otrzymają obligację oszczędnościową w wysokości 100 USD za szczepienie.

„Wierzymy, że zastosowanie skoncentrowanego na pacjencie podejścia typu “pomyśl – poczuj – działaj” [‘think — feel — do’] do problemu informacji o szczepionkach COVID-19, poprawi wysiłki na rzecz przyspieszenia globalnej odporności stadnej” – napisali Deshpandé, Mintz i Currim. „Zapewnienie bezpiecznego ponownego otwarcia i ożywienia gospodarczego oraz przezwyciężenie tego znaczącego wyzwania zdrowotnego i gospodarczego może zależeć od takiej taktyki”._

Obawy dotyczące bezpieczeństwa zostały zignorowane

Pomimo skupienia się na promowaniu szczepionek, specjaliści ds. marketingu nie wzięli pod uwagę uzasadnionych obaw jakie wiele osób – w tym lekarzy – ma na temat tych zastrzyków.

W okresie od 14 grudnia 2020r. do 18 czerwca 2021r. do rządowego systemu zgłaszania zdarzeń niepożądanych związanych ze szczepionkami (VAERS) zgłoszono łącznie 387 087 zdarzeń niepożądanych, w tym 6113 zgonów i 31 240 zgłoszeń poważnych obrażeń.

„Spośród 6113 zgonów zgłoszonych do 18 czerwca, 23% miało miejsce w ciągu 48 godzin po szczepieniu, 16% miało miejsce w ciągu 24 godzin, a 38% wystąpiło u osób, które zachorowały w ciągu 48 godzin od zaszczepienia” – napisał The Defender.

Tymczasem cel i skuteczność szczepionek są kwestionowane, ponieważ ponad 4100 osób było do tej pory hospitalizowanych lub zmarło z powodu COVID-19, pomimo pełnego zaszczepienia, zgodnie z danymi opublikowanymi przez Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC).

LifeSiteNews opublikowało dużą liczbę artykułów opisujących wiele problemów związanych z samym COVID-19, jak również obawy, niepożądane skutki i debatę dotyczącą eksperymentalnych zastrzyków.

 World Economic Forum proposes psychological plan to overcome ‘vaccine hesitancy’, Michael Haynes, Jul 1, 2021

Uzupełnienia:

Sprzeciw czyli nowa choroba w rejestrze

To vax or… to be? Hamlet dalej w kropce c-19

Tak naprawdę to weźmiemy Was za mordę podczas czwartej fali

Szczepionki: potrzeba, skuteczność, bezpieczeństwo i… cenzura

Schwab’o mi albo kto nam to robi

Zmieniony ( 02.07.2021. )