UCZONY Raport a proste rozwiązania
Wpisał: Mirosław Dakowski   
17.03.2011.

UCZONY Raport a proste rozwiązania

Mark Lech Jaworski
Nie czytałem jeszcze tego raportu, ale z mojego doświadczenia w Kanadzie i USA, wiem, że niektóre czynniki nie są nawet obliczane. Samochód osobowy z silnikiem na wolnych obrotach, zużywa prawie tyle benzyny (i produkuje więcej smrodu w jednym miejscu) co jadący z szybkością około 50 km na godzinę. Połączenia New Westminster z Surrey w Brytyjskiej Kolumbii w Kanadzie, zatrzymują setki tysięcy samochodów każdego dnia.

 Obecnie po 35 latach narzekań buduje się drugi piękny wiszący most obok mostu Port Mann. Inżynierowie z Polski mają w nim swój wkład. Ludzie mieli dosyć urzędniczych zaniedbań i tchórzostwa. Z pieniędzy oszczędzonych szybkim przejazdem, można było zbudować ten most 20 lat temu.

Jaskiniowcy nie chcą pozwolić na nowe drogi, mosty i opłaty drogowe.

Podoba mi się system w Hong Kongu, gdzie samochody są wyposażane w jakieś chyba nadajniki, czy czujniki. Jak przejeżdżają przez określone miejsca, szczególnie w godzinach szczytu, to zostają zauważone i właściciele dostają rachunek pod koniec miesiąca. Biedni jaskiniowcy nawet nie mają samochodów, chodzą pieszo albo używają autobusów. Niech się nie wtrącają w grę, w której nie biorą udziału, a już na pewno niech nie ustalają reguł.

Każdy użytkownik drogi, szczególnie rzemieślnik, wiozący swoje narzędzia małą ciężarówką, chętnie zapłaci dolara, a nawet pięć, jeśli dojedzie do miejsca pracy w 45 minut a nie w 3 godziny!

Samochody w "korkach" produkują znacznie więcej smrodu niż jadące szybko z optymalnym obciążeniem.

Kardynalną zasadą sprawiedliwości jest aby każdy płacił za to co zjada lub używa. Chyba, że są starzy, chorzy i biedni, wtedy inni mogą im pomóc, ale niech też nie będą kapryśni.

Niech jaskiniowcy szukają sobie jaskiń, albo opuszczonych kopalń i płacą za swoje ogrzewanie.

Mark Lech Jaworski
latarnik@me.com
On 2011-03-16, at 11:00 AM, Janusz Piechociński wrote:

Szanowni Państwo, polecam:

1) Zespół ekspertów Banku Światowego ds. transportu przygotował raport pt. ”Polska – Dokument dotyczący polityki transportowej. W kierunku zrównoważonego rozwoju transportu lądowego".

Głównym celem raportu była analiza polskiego sektora transportu lądowego (infrastruktury drogowa i kolejowa) oraz ocena potencjalnych kierunków rozwoju sektora. Raport powstał  w uzgodnieniu i przy wsparciu Ministerstwa Infrastruktury.

Pełen raport jest dostępny w polskiej wersji w na stronie Banku pod linkiem:

http://siteresources.worldbank.org/POLANDEXTN/Resources/Poland_TPN_Final_Web_Feb25_POL_OK.pdf

2) „Raport o korkach w siedmiu największych miastach Polski” przygotowany przez firmę Deloitte we współpracy z serwisem Targeo.pl. Zawiera on między innymi:

- analizę kosztów ponoszonych przez mieszkańców oraz gospodarkę miasta w związku z utrudnieniami w ruchu,

- szczegółowe mapy zatorów korków drogowych w siedmiu największych miastach,

- wyniki sondaży zadowolenia mieszkańców Warszawy, Łodzi, Poznania, Gdańska, Wrocławia, Krakowa i Katowic z organizacji transportu w miastach.

W raporcie ujęte zostały także główne rekomendacje ekspertów odnośnie działań, które mogą poprawić płynność ruchu i pomóc w rozwiązaniu szeregu problemów transportowych w miastach bez ponoszenia znacznych kosztów. Analizie poddane były największe aglomeracje.

Raport jest dostępny  na  stronnie: www.deloitte.com/pl/korkiwmiastach

---

Pozdrawiam, Janusz Piechociński

Wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury

Wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii

janusz@piechocinski.pl

---

www.piechocinski.blog.onet.pl