HISTORIA LOTNICTWA NIE ZNA PODOBNEJ DO SMOLEŃSKIEJ KATASTROFY ! Fatamorgan historia-lotnictwa-nie-zna Poniższa tabela/analiza, jest wynikiem wielotygodniowej pracy, polegającej na zbieraniu i analizie dostępnych powszechnie informacji. Zawiera ona wybrane przykłady, największych w skali ilości ofiar, katastrof lotniczych w poznanej/zbadanej historii lotnictwa. Po zapoznaniu się z treścią, proszę zwrócić uwagę, na zamieszczone poniżej tabeli statystyki, dotyczące procentowego prawdopodobieństwa, śmierci ofiar katastrof lotniczych w czasie ostatniej fazy lądowania. Num. katast. | Liczba Ofiar | Data kata | Miejsce katastrofy | Linie lotnicze | Typ samol | **BEZ-POŚRE-DNIE !Przyczyny... śmierci..... Ofiar danej....... .katastrofy | 1 | 2.996 * | 9/11 2001 | 3xUSA | United American | B767 B757 | Eksplozje działania rządu.. .USA! pożar.. eksplozie paliwa.! | 2 | 583 | 03/27 1977 | Wyspy Kanaryjskie | Pan Am KLM | B747 B747 | Kolizja.. dwóch.. samol. pożar.. paliwa.! 61osób... przeżyło ! | 3 | 520 | 08/12 1985 | Mt. Osutaka, Japonia | Japan Air | B747 | Upadek. Z wys. 3.km..!pożar..paliwa.. 4..osoby..przeżyły | 4 | 349 | 11/12 1996 | New Delhi Indie | Saudi Kazastan | B747 IL76 | Kolizja..dwóch.. samolotów w..locie.. eksplozja...paliwa ! | 5 | 346 | 03/03 1974 | Bois Francja | Turkish Airlines | DC10 | Awaria..klapy...towarowej rozpad..w...locie ! | 6 | 329 | 06/23 1985 | Ocean Atlan. Irlandia | Air India | B747 | Wybuch...bomby na..wys. 39,000..stóp ! | 7 | 301 | 08/19 1980 | Riyadh Arabia Saud. | Saudi Airlines | L1011 | Pożar..samolotu w... trakcie..lotu lądowanie.. pożar...paliwa ! | 8 | 290 | 07/03 1988 | Zatoka Perska | Iran Air | A300 | Zestrzelenie..samolotu rakietą....USA | 9 | 275 | 02/19 2003 | Shahdad, Iran | Islamic Rev.Guar | Il-76MD | Terroryzm... Eksplozja...bomby ! | 10 | 273 | 05/25 1979 | Chicago, USA | American Airlines | DC10 | Awaria..w...trakcie..lotu, upadek..pożar...paliwa..! | 11 | 270 | 12/21 1988 | Lockerbie, Szkocja | Pan Am World-Air | B747 | Terroryzm Eksplozja..bomby | 12 | 269 | 09/01 1983 | Sakhalin Rosja | Korean Airlines | B747 | Zestrzelony...przez mysliwiec.. Su15....ZSRR | 13 | 265 | 11/12 2001 | New York, USA | American Airlines | A300 | Eksplozja..pożar.. paliwa! niewyjaśniona ..przyczyna | 14 | 264 | 04/26 1994 | Komaki, Japonia | China Airlines | A300 | Utrata..kontroli..lotu, upadek ..z..pełnej..wysokości 7..osób...przeżyło ! | 15 | 261 | 07/11 1991 | Jeddah, A.Saud. | Nationair charter | DC8 | Awaria..Pożar..całego samolotu..w..trakcie..lotu ! | 16 | 257 | 11/28 1979 | Mt.Erebus, Antarktyka | Air New Zealand | DC10 | Zderzenie..z..górą - eksplozja..pożar..paliwa ! | 17 | 256 | 12/12 1985 | Gander, Kanada | Arrow Airways | DC8 | Utrata..kontroli..lotu, kolizja..pożar...paliwa! | 18 | 234 | 09/26 1997 | BuahNabar, Indonezja | Garuda Indon. Air | A300 | Kolizja..z..gorą. eksplozja.. pożar..paliwa ! | 19 | 230 | 07/17 1996 | NewYork, USA | Tran.World | B747 | Niewyjasn. eksplozja ! | 20 | 229 | 09/02 1998 | NovaScotia, Kanada | Swissair | MD11 | Upadek..z..wys.9,700 stóp w.. wody..oceanu ! | 21 | 228 | 06/01 2009 | Ocean Atlantycki | Air France | A330 | Oblodzeniena wys. upadek w wody oceanu ! | 22 | 228 | 08/06 1997 | Agana,Guam ( Kongo) | Korean Airlines | B747 | Kolizja..3.. mile..od..lotniska 26..osób... przeżyło ! | 23 | 227 | 01/08 1996 | Kinshasa, Zaire | African Air | AN32 | Samolot..spadl..na..zatłoczone ..targowisko..pozar..paliwa ! | 24 | 225 | 05/25 2002 | Off Penghu, Taiwan | China Airlines | B747 | Kompletny..Rozpad..samolotu 7..mil..od..lądu upadek..w..ocean ! | 25 | 223 | 05/26 1991 | BanNong Thailand | Lauda Air | B767 | Awaria..silników..upadek eksplozja...paliwa ! | 26 | 217 | 10/31 1999 | Nantucket, USA | EgyptAir | B767 | Upadek..w..ocean..celowy..terroryzm ! | 27 | 213 | 01/1 1978 | Off Bandra, Indie | Air India | B747 | Awaria...Upadek..nurkowanie.. kolizja...w..wody..oceanu ! | 28 | 203 | 2/16 1998 | Taipei, Taiwan | China Airlines | A300 | Upadek .zaludnione..miejsce, pożar..paliwa samolotu ! | 29 | 200 | 7/10 1985 | Uchuduk, USSR | Aeroflot | TU154 | Upadek..korkociąg..wys.30,000..stóp..!Eksplozja..paliwa ! | 30 | 199 | 7/17 2007 | SaoPaulo, Brazylia | TAM Brazil | A320 | Eksplozja.paliwa samolotu po uderzeniu w budynek ! | 31 | 191 | 12/04 1974 | Maskeliya SriLanka | Martinair Holland | DC8 | Kolizja..z...górą ..wys.4,355..stóp..n/p/m eksplozja..paliwa..! | 32 | 189 | 9/11 2001 | Arlington, USA | American Airlines | B757 | Niewyjas..zdarzenie 9/11...Eksplozja..pozar...paliwa ! | 33 | 189 | 2/06 1996 | Puerto- Plata Domini- kana | Alas(Birgenair) | B757 | Upadek..z..wys .4,700..stóp w..wody..oceanu..! | 34 | 188 | 8/03 1975 | Immouzer Morocco | AilaRoyal Jordanian | B707 | Kolizja..z..górą..wys.2,400/stóp eksplozja..paliwa ! | 35 | 183 | 5/09 1987 | Warsaw, Polska | Lot | IL62 | Pożar /siników opadanie/wys. 4,000/m kolizja..pozar..paliwa.! | 36 | 183 | 11/15 1978 | Katunavake Sri Lanka | Loftleidir | DC8 | Katastrofa...przed..pasem Pożar..paliwa!79..osób..przezylo..ocalało ! | 37 | 181 | 11/27 1983 | Madryd, Hiszpania | Avanca | B747 | Dwukrotna..kolizja..z..górą wys.2247 /stóp..następnie...uderzenie" katastrofa...na...skale !kolami...do....góry!!! 11..osób..przeżyło !!! | 38 | 180 | 12/01 1981 | Corsica, Francja | AdriaAvio-proment | MD80 | Kolizja...z....górą..upadek....korkociąg eksplozja ...paliwa! | 39 | 178 | 10/11 1994 | Omsk, Rosja | Aeroflot | TU154 | Kolizja..pożar.....paliwa ! kołami..do....góry ! 5..osób...przeżyło ! | 40 | 178 | 8/11 1979 | USSR | Aeroflot Aeroflot | TU134 TU134 | Kolizja..dwóch..samolotow eksplozja..paliwa! | 41 | 176 | 6/07 1989 | Paramaribo, Surinam | SurinamAirways | DC8 | Utrata...dwóch...skrzydeł kolizja..z...skałą..kołami.do..góry 11osób....przeżyło ! | 42 | 176 | 9/10 1976 | Hrvatska, Jugo- -slawia | Adria Avio/BA | DC9 Trident | Kolizja..dwóch.samolotów wys.26,000.stóp !.ekspolozja..paliwa! | 43 | 176 | 1/22 1973 | Kano, Nigeria | Jordan.R. | B707 | Awaria kolizja z..terenem..eksplozja pożar...paliwa ! | 44 | 174 | 10/13 1972 | Krasnaya USSR | Aeroflot | IL62 | Oficjalnie.,szaleństwo..załogi doprowadzenie..do.eksplozji paliwa.przy..kolizji..z..ziemia ! | 45 | 171 | 9/19 1989 | Bilma, Nigeria | Trans.Aeriens | DC10 | Eksplozja..bomby wys..35,100..stóp ! | 46 | 171 | 09/03 1989 | Havana, Kuba | Cubana | IL62M | Kolizja..z..góra eksplozja..pożar..paliwa! | 47 | 170 | 8/22 2006 | Donetsk, Ukraina | Pulkovo Airlines | Tu- 154M | Kolizja z terenem pożar paliwa ! | 48 | 169 | 01/30 2000 | Abidjan, Ivory Coast | Kenya Airways | A310- 304 | Upadek..do..oceanu 10..osób..przeżyło ! | 49 | 168 | 07/15 2009 | Qazvin, Iran | Caspian Airlines | Tu- 154M | Pożar w trakcie lotu upadek eksplozja pożar paliwa ! | 50 | 167 | 9/28 1992 | Bhadagon,Nepal | Pakistan Airlines | A300 | Kolizja..z..gorą eksplozja..pożar..paliwa ! | 51 | 167 | 3/31 1986 | Maravatio, Mexico | Mexicana | B727 | Pozar..w..locie..Kolizja.z..gorą eksplozja..pożar..paliwa ! | 52 | 166 | 7/07 1980 | Alma-Ata,USSR | Aeroflot | TU-154B | Spadł..dziobem..do..dołu z..wys.500..stóp eksplozja..pożar..paliwa! | 53 | 163 | 07/30 1971 | Morioko, Japan | All Nippon Japan.AF | B727 F86F | Kolizja..z..myśliwcem..wojsk. ksplozja..paliwa..! | 54 | 160 | 8/16 2005 | LaCucharita Venezuela | CarribeanAirlines | MD-82 | Awaria.silników.. upadek.kolizja.z..ziemią eksplozja..paliwa ! | 55 | 160 | 12/20 1995 | Buga, Columbia | AmericanAirlines | B757 | Kolizja..z.gorą..eksplozja.pożar..paliwa ! 5..osób.przeżyło ! | 56 | 160 | 6/06 1994 | Xi'an,Chiny | ChinaNorthwest | TU- 154M | Awaria..rozpad..samolotu na..dużej..wysokości..pozar..paliwa ! | 57 | 159 | 11/28 1987 | Ocean Indyjski | South Africian | B747 | Pożar..już..w..locie upadek.. do...oceanu ! | 58 | 159 | 6/03 2012 | Lagos,Nigeria | Dana Air | MD-80 | Awaria silników w locie kolizja z..ziemia.. pożar... paliwa ! | 59 | 158 | 05/22 2010 | Mangalore, India | Air India Express | B737 | Kolizja z ziemia pożar paliwa ! 8 osób przeżyło ! | 60 | 157 | 12/22 1992 | Tripoli, Libia | LibyaArab Lib AF | B727 Mig-23 | Kolizja..z..Mig23..rozpad. 2..osoby...Mig23...przeżyło ! | 61 | 156 | 8/16 1987 | Romulus,USA | Northwest Airlines | MD82 | Upadek..kolizja..eksplozja pożar..paliwa ! 1..osobaprzeżyła ! | 62 | 156 | 08/14 1972 | KKönigs Niemcy | Interflug | IL62 | Awaria..na..wys...29,199..stóp utrata.. ogona..rozpad kolizja..pożar..paliwa ! | 63 | 156 | 11/26 1979 | Jeddah, Arabia.Saud | Pakistan Airlines | B707 | Kolizja..z..gorą..wys..3.tys..stóp eksplozja..pożar...paliwa! | 64 | 155 | 12/03 1972 | Wyspyana- -ryjskie | Spantax | Convair 990 | Utrata..kontroli..po...starcie kolizja..eksplozja pożar....paliwa ! | 65 | 155 | 4/04 1975 | Saigon, Wietnam | U.S.Air Force | C-5 Gallaxy | katastrofa...przy...lądowaniu rozpad...pożar..paliwa 175...osóbprzeżyło ! | 66 | 154 | 03/16 1969 | Maracaibo, Wenezuela | Venezo- lana Inter. | DC9 | po/ starcie/zerwanie Linii wysok. napięcia kolizja/w/zabudowanym terenie pożar/paliwa ! | 67 | 154 | 09/19 1976 | Karatepe Mtn.Turcja | Turkish Airlines | B727 | kolizja/z/gorą eksplozja pożar/paliwa.! | 68 | 154 | 09/29 2006 | Sao Felix Brazylia | G. Airlines private.. jet | B737-Leg600 | Kolizja 2..samol. pożar paliwa!7osób przeżyło ! | 69 | 153 | 7/09 1982 | Kenner,USA | Pan-Am | B727 | Zaraz..po...starcie...upadek eksplozja..pożar...paliwa ! | 70 | 153 | 08/20 2008 | Madryd, Hiszpania | Spanair | MD-82 | Upadek eksplozja pożar paliwa ! 18 osób przeżyło ! | 71 | 152 | 6/30 2009 | Mitsamiouli Komoros | Yemenia | A310 | Katastrofalny upadek w wody oceanu 1..osoba przeżyła ! | 72 | 152 | 07/28 2010 | Islamabad, Pakistan | Airblue | A321 | Kolizja z górą eksplozja pożar paliwa ! | 73 | 149 | 05/04 2002 | Kano, Nigeria | EAS Airlines | BAC- 111 | katastrofa.. lądowanie.... wybuch.. paliwa pożar! 6...osób....przeżyło ! | 74 | 148 | 02/19 1985 | Mt.Oiz,Hiszpania | IberiaAirlines | B727 | Kolizja..z..wieżą..ant.3.tys.stóp upadek.. eksplozja..paliwa | 75 | 148 | 01/03 2004 | Ophira, Egipt | Flash Air | B737 | Terroryzm...działanie...pilotów upadek..w..wody...oceanu ! | 76 | 146 | 04/25 1980 | Wyspy Kanaryjskie | Dan Air | B727 | Kolizja..z....górą eksplozja...pożar....paliwa ! | 77 | 145 | 07/04 2001 | Irkutsk, Rosja | Vladivost- -okavia | TU154 | ...upadek eksplozja...pożar...paliwa ! | 78 | 144 | 2/08 1989 | SantaM. Azory | Indep.Air | B707 | kolizja..z...górą...wys.1,795..stóp eksplozja...pożar.....paliwa! | 79 | 144 | 09/25 1978 | SanDiego, USA | P.South.. WPrivate | B727 C172 | Kolizja..dwóch..samolotów..w..locie upadek..eksplozja..paliwa ! | 80 | 143 | 11/07 1996 | Lagos,Nigeria | AviaDevel. | B727 | Upadek.16..sek nurkowanie kolizja...eksplozja...paliwa ! | 81 | 143 | 03/17 1988 | Cucuta, Colombia | Avianca | B727 | Kolizja..z..gorą eksplozja...paliwa ! | 82 | 143 | 8/23 2000 | Manama,Behrain | Gulf Air | A320 | Upadek..w..wody...oceanu 5...kilom..od..lotniska ! | 83 | 143 | 09/05 2005 | Medan, Indonesia | Mandala Airlines | B737 | Katastr. upadek..kolizja eksplozja...paliwa..16.osób..przeżyło! | 84 | 141 | 08/29 1996 | Spitsbergen Norwegia | Vnukovo Airlines | TU154 | Kolizja..z..górą eksplozja..paliwa ! | 85 | 141 | 12/18 1995 | Kahengula Angola | Trans Service | L188C | Przeciążony samolot. spada po..starcie..eksplozja..paliwa 3..osoby ..przeżyły! | 86 | 141 | 11/24 1992 | Liutang, Chiny | China Southern | B737 | Upadek..12..mil.od..lotniska eksplozja..paliwa ! | 87 | 140 | 12/25 2003 | Cotonou, Benin | UTA | B727 | Przeciążony.samolot.upada ksplozja..pożar..paliwa 12.osób..przeżyło ! | 88 | 137 | 06/08 1982 | Pacatuba Brazylia | VASP | B727 | Kolizja z..górą eksplozja...paliwa ! | 89 | 135 | 08/02 1985 | Dallas, USA | Delta Air | L1011 | Kolizja.przed.. pasem eksplozja.. paliwa! 27..osób.. przeżyło! | 90 | 134 | 12/16 1960 | NewYork USA | United TWA | DC8 L1049 | Kolizja..dwóch.samolotów. w..locie upadek ..ekslozja ..paliwa ! | 91 | 133 | 02/04 1966 | Tokyo Japonia | Nippon Airways | B727 | Awaria..samolotu..upadek w..wody. oceanu 10km.od ..lotniska | 92 | 133 | 02/08 1993 | Tehran, Iran | IranAir AirForce | TU-154 SU-24 | Kolizja..dwóch.samolotów..w locie..upadek .eksplozja..paliwa ! | 93 | 132 | 9/08 1994 | Aliquippa USA | USAir | B737 | Awaria 10.km.od.pasa kolizja.. eksplozja.. paliwa ! | 94 | 132 | 05/19 1993 | Medellin, Kolumbia | SAM | B727 | Kolizja.z. górą eksplozja..paliwa ! | 95 | 132 | 06/28 1982 | Southern Belarus, | Aeroflot | YAK42 | Samolot..traci..ogon. w.locie kolizja..eksplozja.. paliwa ! | 96 | 131 | 11/19 1977 | Funchal,Is. Portugalia | TAP | B727 | Kolizja.lądowanie. rozpad na.2. części.pożar.paliwa! 33..osoby ..przeżyły ! | 97 | 131 | 04/19 2000 | Samal Philipiny | Air Philippines | B737 | Kolizja z.górą eksplozja..paliwa ! | 98 | 130 | 10/02 1990 | Kuwait City Kuwait | Iraqi Airways | IL76 | Zestrzelony..przez. .wojskowego myśliwca. .pociskiem. .rakietowym. | 99 | 130 | 11/08 1983 | Lubango, Angola | TAAG Angola | B737 | Upadek.. kolizja.eksplozja..paliwa ! | 100 | 130 | 11/16 1967 | Sverdlovsk Rosja | Aeroflot | IL62 | Pożar..silnika..kolizja eksplozja ...paliwa ! | 101 | 96 | 10/04 2010 | Smoleńsk Rosja | Samolot Polski Rządowy | Tu-154M nr 101 | | Źródła : http://www.aviationexplorer.com/boeing_accidents.htm http://en.wikipedia.org/wiki/ http://planecrashinfo.com/cause.htm http://airplane-accidents.findthedata.org/site_search/%20air%20crash%20over%20100%20fatalitys http://dnausers.d-n-a.net/dnetGOjg/Disasters.htm 1. Statystycznie, procentowe szanse na przeżycie dowolnej katastrofy lotniczej (statystyka dotyczy lotnictwa pasażerskiego, według definicji : samoloty mogące wziąć na swój pokład więcej jak 9 osób) wynoszą 76% 2. Samoloty rządowe/oficjalne są daleko bardziej bezpieczne ze względu na ich stosunkowo małe godzinowe zużycie i większą uwagę kierowana na właściwy stan techniczny. Tu-154M o numerze bocznym 101 miał zaledwie około 5000 przelatanych godzin ! 3.Ostatnia końcowa faza lądowania, stanowi 25% wszystkich katastrof lotniczych. 4.W końcowej fazie lądowania ( jak ponoć w przypadku tragedii smoleńskiej) występuje zaledwie 12 % (w stosunku do ilości wszystkich osób będących na pokładzie) możliwość śmierci osób będących na pokładzie samolotu. 4. (2) *Dopisek autora, dodatkowe wyjaśnienie, spowodowane błędnymi wnioskami/komentarzami czytelników. Prawdopodobnie spowodowanymi nie-umiejętnością przez pewnych komentatorów, dokonania prostego odejmowania. 100% - 12% = 88% .Zatem w punkcie4. Statystycznie w przypadku (dowolnej) katastrofy lotniczej (w ostatniej fazie lądowania) osoby będące na pokładzie (dowolnego) samolotu, mają: 88% szans na przeżycie katastrofy ! Poznana i zbadana, historia wszystkich zaistniałych katastrof lotniczych, nie zna przypadku aby w końcowej fazie lądowania, nawet przy założeniu najbardziej niefortunnie katastrofalnego upadku z wysokości poniżej 50 metrów, śmierci wszystkich osób będących na pokładzie samolotu. Aby do tego doszło, potrzebne byłoby: 1. Zaistnienie eksplozji materiałów wybuchowych 2. Zaistnienie eksplozji paliwa lotniczego. 3. Katastrofalnego w swych skutkach pożaru 4. Zaistnienie śmierci poprzez utonięcie wszytkich ofiar w wodzie. Reasumując powyższe, Tragedia Smoleńska nigdy nie zaistniała w formie, jaka została przedstawiona polskiemu społeczeństwu w oparciu na kłamliwych i absurdalnych w swej treści raportach końcowych komisji MAK/Millera ** Dopisek autora, spowodowany błędnym zrozumieniem, zamieszczonej w treści notki przez pewnych komentatorów powyższej tabeli i analizy, nawet osób posiadających stopień/tytuł naukowy profesor ! YOU-KNOW-WHO 372498 definicji : "Bez-pośrednie przyczyny śmierci ofiar katastrofy" Z tego właśnie powodu, pragnę zwrócić uwagę czytelników na pewną ważną kwestie. Jest to kwestia, zasadniczej różnicy pomiędzy "powodami" zaistnienia zdarzenia w formie katastrofy lotniczej i "bezpośrednimi przyczynami śmierci ofiar" katastrof lotniczych. Do możliwych powodów zaistnienia katastrof lotniczych, możemy dla przykładu zaliczyć : awarie samolotu,błąd pilota, błąd kontrolera lotu, błędne CFIT w czasie podejścia/lądowania, warunki atmosferyczne i wiele, wiele innych możliwości. Jeśli zaś chodzi o "bezpośrednie przyczyny śmierci ofiar" dowolnej katastrofy lotniczej, sprowadzają się one, do zaledwie kilku możliwości. Dla przykładu są to : 1. Eksplozja paliwa lotniczego lub katastrofalny w skutkach pożar paliwa lotniczego, kolizja ze znacznej wysokości ( zawsze prowadzi do eksplozji paliwa) 2. Upadek samolotu w wody oceanu ( może nie wystąpić eksplozja paliwa, następuje jednak śmierć ofiar najczęściej poprzez utoniecie) 3. Eksplozja materiałów wybuchowych. 4. Połączenie, wymienionych powyżej bezpośrednich przyczyn śmierci poszczególnych ofiar danej katastrofy w łącznej liczbie ofiar dla danej katastrofy.
|