“Chiński złoty pas” na Węgrzech.
- Anna-PK 15 sierpnia 2022, https://an40na.neon24.info/post/168975,chinski-zloty-pas-na-wegrzech
Węgry wygrywają swoją największą inwestycję w historii:
Finansowana przez Chiny fabryka akumulatorów CATL o wartości 7,3 miliarda euro dla Mercedesa, BMW i VW
Największa fabryka akumulatorów w Europie zostanie zbudowana na Węgrzech, co będzie wielkim rozmachem inwestycyjnym dla polityki zagranicznej kraju – skierowanej na Wschód.
Największa dotychczasowa inwestycja w historii Węgier realizowana jest w Debreczynie, gdzie chińska współczesna firma Amperex Technology Co. Limited (CATL), największy na świecie producent baterii, otwiera swoją drugą europejską fabrykę o wartości około 3 bln forintów forintów (7,3 mld euro).
„W wyniku ponad dwuletnich negocjacji, na obszarze 221 hektarów powstanie obiekt Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), tworząc w ten sposób około 9000 nowych miejsc pracy na Węgrzech” – zapowiedział Levente Magyar, parlamentarny sekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i Handlu Węgier.
„Chińska inwestycja będzie realizowana w obszarze produkcji pojazdów elektrycznych. Potwierdza to również słuszność decyzji rządu, który ogłosił strategię otwarcia na Wschód i określił branżę pojazdów elektrycznych jako jedną z głównych osi rozwoju gospodarczego Węgier – dodał sekretarz stanu.
Węgier powiedział, że celem rządu jest uniknięcie pogłębiającego się kryzysu, który pogrąża Europę w zakresie gospodarczym, poprzez krajowy rozwój i inwestycje. Inwestycja jest nie tylko największą inwestycją na Węgrzech, ale także największą inwestycją CATL w historii zagranicznej.
Zakład będzie największą fabryką akumulatorów w Europie i zaopatrzy szereg producentów samochodów, w tym Mercedesa, Volkswagena i BMW. Europa przestawiająca się na pojazdy elektryczne powinna odgrywać kluczową rolę we wspieraniu dostaw w transformacji.
Firma napisała w oświadczeniu, że „Węgry – a w szczególności Debreczyn – mogą pochwalić się stabilnym otoczeniem biznesowym, zaawansowaną infrastrukturą i połączeniami logistycznymi, długoletnim przemysłem motoryzacyjnym oraz dość konkurencyjną siłą roboczą, co czyni go idealnym wyborem dla drugiej europejskiej baterii CATL fabryki”.
Ponieważ węgierska fabryka będzie znajdować się w pobliżu niektórych fabryk samochodów swoich klientów, takich jak Mercedes-Benz, BMW, Stellantis i Volkswagen, CATL będzie w stanie lepiej zaspokajać zapotrzebowanie rynku europejskiego na akumulatory, rozwijać swoją globalną sieć produkcyjną, i przyczynić się do przyspieszenia e-mobilności i transformacji energetycznej w Europie, napisano w oświadczeniu.
W ramach swojego zobowiązania do zmniejszenia śladu węglowego produkcji baterii, CATL będzie wykorzystywać energię elektryczną z odnawialnych źródeł energii i rozważy wdrożenie na Węgrzech rozwiązań opartych na energii słonecznej we współpracy z lokalnymi partnerami.
W celu zbudowania zrównoważonego i wydajnego łańcucha wartości akumulatorów, CATL bada również możliwość utworzenia zakładów produkcyjnych surowców akumulatorowych w Europie wraz z lokalnymi partnerami.
„Nasza fabryka w Debreczynie z pewnością umożliwi nam dalsze zwiększenie naszej przewagi konkurencyjnej, lepsze zaspokojenie potrzeb naszych europejskich klientów i przyspieszenie przejścia na e-mobilność w Europie” – powiedział Robin Zeng, założyciel i prezes CATL. Dodał, że inwestycja od podstaw na Węgrzech będzie ogromnym skokiem w globalnej ekspansji CATL, a także ważnym krokiem w jej wysiłkach, aby znacząco przyczynić się do przejścia ludzkości na zieloną energię.
Europejscy klienci CATL z zadowoleniem przyjęli nowy projekt. Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG i dyrektor techniczny odpowiedzialny za rozwój i zakupy, powiedział: „Nowa, nowoczesna europejska fabryka CATL na Węgrzech to kolejny kamień milowy w rozwoju produkcji pojazdów elektrycznych wraz z ich kluczowymi partnerami. ”.
„W CATL znaleźliśmy zaawansowanego technologicznie partnera, który zapewni nam, jako pierwszemu i największemu klientowi nowej fabryki, najwyższej jakości, neutralne pod względem emisji ogniwa akumulatorowe do pojazdów elektrycznych nowej generacji w Europie, po naszych zamówieniach podejście polegające na faworyzowaniu lokalnych partnerów”, mówi Markus w komunikacie CATL Schaefert.
Tłumaczono z: https://rmx.news/article/hungary-wins-its-largest-investment-ever-e7-3-billion-chinese-funded-catl-battery-plant-will-supply-mercedes-bmw-and-vw/