Pharma marketing czyli jak wykorzystać media i pieniądze podatników

Pharma marketing czyli jak wykorzystać media i pieniądze podatników

Autor: AlterCabrio , 21 stycznia 2024

Najlepiej gdy informacja prasowa nie będzie pojawiać się na typowych dla Pharmy stronach, ponieważ ważne jest, aby wyglądało to jak wiadomość naturalna, pochodząca z zaufanego źródła publikatora, a nie kampania marketingowa, którą jest.

−∗−

Tłumaczenie: AlterCabrio – ekspedyt.org

−∗−

Photo: Brownstone Institute

Jak Big Pharma wykorzystuje pieniądze podatników i media do promowania swoich preparatów

Gdzie jest nasza część zysków?

W większości krajów Big Pharma nie może reklamować szczepionek i leków na receptę bezpośrednio konsumentom, a reklama leków dostępnych bez recepty podlega ścisłym regulacjom. [link]

Dla Big Pharmy nie stanowi to problemu. Istnieje wiele innych sposobów promowania preparatów bez bezpośrednich wydatków na reklamę.

Można lobbować wśród rządzących, aby zalecali, a nawet nakazywali sprzedawanie twoich preparatów. Manipulanci potrafią wykłócać się z rządem o wydatkowanie środków publicznych na reklamę produktów Big Pharmy, które również zostały zakupione za fundusze publiczne po zawyżonych cenach. Spodziewają się silnego wsparcia dla tej taktyki ze strony branży reklamowej, dla której oznacza to zdobycie lukratywnych kontraktów rządowych na promowanie produktów farmaceutycznych.

Źródło

Źródło

Źródło

.

Inną mniej rzucającą się w oczy taktyką jest pozyskiwanie mediów informacyjnych do promowania ich produktów. Proces ten jest dość prosty i stosunkowo tani, jak wykazano w poniższym artykule opublikowanym przez regionalny Bay Post/Moruya Examiner: „Przedświąteczne ostrzeżenie, sondaż ujawnia luźne podejście do covid-19”.

1. Pharma płaci za badania rynku

2. Pharma przygotowuje wyniki pod komunikat prasowy wzywający do akceptacji produktu docelowego i rozpowszechnia w mediach

Najlepiej gdy informacja prasowa nie będzie pojawiać się na typowych dla Pharmy stronach, ponieważ ważne jest, aby wyglądało to jak wiadomość naturalna, pochodząca z zaufanego źródła publikatora, a nie kampania marketingowa, którą jest.

3. Media lekko edytują komunikat prasowy i publikują jako newsy

Należy zamieszczać cytaty ekspertów pośrednio polecających produkt. Można to zrobić na etapie #2 lub #3. Używa się kadrowania [framing] jako środka minimalizującego widoczność ekspertów i mediów jawnie udzielających porad zdrowotnych lub promujących produkty farmaceutyczne. Uznaje się niski poziom szczepień za problem, a następnie eksperci wzywają społeczeństwo do „podjęcia środków ostrożności” (tj. rozwiązania), dołączając zdjęcia/filmy pokazujące szczepienia (tj. środki ostrożności/rozwiązanie).

4. Lokalne serwisy informacyjne przedrukowują rozpowszechniany artykuł jako lokalne newsy

Voila! Mnóstwo reklam udających „wiadomości lokalne” za niewielką cenę przeprowadzenia publicznej ankiety. Ten format można dostosować do wszystkich głównych branż – Big Energy, Big Agriculture, Big Food i tak dalej. Podobnie jak w przypadku technologii mRNA, wystarczy wdrożyć [plug and play].

W połączeniu z ogólnym wyłączeniem odpowiedzialności z tytułu tajnych umów zakupu z rządami o wartości miliardów dolarów, jest to imponujący model biznesowy.

_____________

How Big Pharma harnesses our tax money and news media to market their drugs, Rebekah Barnett, 10 Jan, 2024

−∗−

Tagi:Big Agriculture, Big Energy, Big Farm, Big Food, Big Pharma, kampanie reklamowe, manipulacje w mediach, Rebekah Barnett, szczepienia, wprowadzanie leków

O autorze: AlterCabrio

If you don’t know what freedom is, better figure it out now!